1. 12. 2013

Delirium - Lauren Oliver





Autorka : Lauren Oliver
Žánr: dystopie, romantické
Díl : 1.
Počet stran : 349
Série : Delirium
Nakladatelství: Cooboo

"Nejnebezpečnější nemoci jsou ty, při nichž máme dojem, že nám nic není."

Anotace: 

Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.

Protože jsem všude četla nadšené recenze a ohlasy, čekala jsem něco více poutavého, než se mi knížka zdála. Začátek byl velmi zdlouhavý. Lena strašně dlouhou dobu rozebírá maličkosti a detaily z jejího nezáživného života, které nejsou zajímavé ani zábavné, našlo by se jen pár postřehů, které mě sice nikdy nenapadly, ale když nad nimi přemýšlím, zjistím, že to tak doopravdy je.


Porušování pravidel, převracení žebříčku hodnot a zakázaná láska
"Amor deliria nervosa ovlivňuje tvou mysl tak, že nedokážeš jasně myslet a racionálně se rozhodovat o tom, co je pro tebe dobré. (...) To je totiž to nejstrašnější: Zabije tě, když ji máš, i když ji nemáš."


Jedna dospívající normální holka, která se táhne středním proudem a čeká na den, který ji změní život. Ten však přijde dřív než si myslí, narazí na jednoho kluka. (Jak jinak) A ten ji ukáže zcela jiný život, než ten který doposud znala.

Dlouho jsem přemýšlela, jestli si mám Delirium koupit nebo ne. Nakonec jsem se rozhodla, že mi bude stačit jen půjčené z knihovny, zjistila jsem, že to byla dobrá volba. Knížka byla o něčem novém, neohraném - originálním. Zkuste si představit život bez lásky, bez toho, že by jste se nikdy nepodívali na kluka/holku a necítili to příjemné šimrání v břiše. Nejspíš jsem očekávala až příliš, ale nakonec to nedopadlo úplně nejhůř a byly zde také "šokující" momenty, které jsem neočekávala a nenapadly mě.


Konečné hodnocení: 

Delirium není jako ostatní dystopické knihy. Je v něm skryto něco víc, ale trvalo mi než jsem odhalila jiné pohledy na svět, které se v knížce ukazují. Nejvíc se mi líbily ty patrné rozdíly mezi již "vyléčenými" lidmi a zatím nakaženými. Jelikož mě fascinují lidské vlastnosti a jejich rozmanitost, nemohla jsem si ze začátku zvyknout na tu jednolitost a jednoduchost všech okolo. Změna přišla až uprostřed knížky, kdy Lena pomalu začala mít "hříšné" myšlenky a já se nemohla dočkat toho, jak se to vyvine.
Nelituji, že jsem si knížku přečetla a už se těším až se ke mě dostane i další díl, i když už vím, jak dopadne, 


Recenze Pandemonium (Delirium #2)

0 komentářů:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...