1. 12. 2013

Tygrovo prokletí - Coleen Houck





Autorka: Collen Houck
Žánr: romantický, fantasy
Série: Tygří sága
Díl: 1.
Počet stran: 405
Nakladatelstcí: Cooboo, 2012
" Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud?"
Anotace: 
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy. Prokletí tygra je prvním dílem romantické fantasy série, který vás strhne a zanechá ve vás pocit nenaplněné touhy.


Kletba, která mění životy
"Ty oči. Byly fascinující. Hleděly přímo na mě, do mě, skoro jako by zkoumaly mou duši." 



   Kesley, jak už to u takových knížek bývá, na první pohled obyčejná holka. V 16 letech ji zemřeli rodiče, a i když ve své pěstounské rodině byla milována jako vlastní, stále se cítí osamělá, s dírou v srdci, která se nikdy nezaplní.
   O prázdninách, před jejím posledním rokem na střední, si našla brigádu v cirkuse, který bude na 2 týdny v místním zábavním parku. Její práci bylo
prodávat vstupenky, venčit psy a taky se starat o bílého tygra - Dhirena.
   To dělala nejraději - dávala mu krmení a vitamíny, a protože neměla co dělat, předčítala mu Shakespeara, bavila se s ním, jako by to byl člověk. Stal se z něj její kamarád a ona věděla, že mu může věřit - kdo by si troufl strčit ruku do klece s tygrem?
   Jakmile se její brigáda blížila ke konci, objevil se v cirkuse záhadný muž - pan Kadam, který chtěl tygra koupit pro svého nadřízeného. Ten vlastnil tygří rezervaci v Indii, kde by Dirhen mohl být, po dlouhé době strávené v cirkusech, volný. Problém byl, že pan Kadam měl po cestě zpátky do Indie nějaké vyřizování a potřeboval někoho kdo by se o tygra postaral a doprovodil ho do rezervace a pomohl se mu přizpůsobit v novém prostředí. Nejlepší možností byla Kesley, protože si s ním dobře rozuměla a on ji poslouchal, takže to domluvili s jejími pěstouny, koneckonců právě oslavila své osmnácté narozeniny a tohle pro ni byla skvěla příležitost poznat něco nového.
   Po cestě do rezervace ji pan Kadam nechal samotnou s řidičem, který ji měl do cílového místa dovézt. Uprostřed cesty, kdy se šla naobědvat však zmizí řidič i s autem a nechá ji s tygrem uprostřed Indie. Dhiren však "převezme věci do svých tlap" a utíká do džungle a Kesley nezbývá nic jiného než ho následovat. Uprostřed džungle se objeví malá mýtina a najednou místo tygra před ní stojí člověk. A ona se dozvídá o kletbě, kterou jen ona může zlomit.


Konečné hodnocení:
  Do knížky se mi dvakrát moc nechtělo. Ale když člověk všude čte ty pozitivní a nadšené recenze, tak podlehne tlaku a dá se do čtení. I když jsem byla původně z této tygří tématiky skeptická, již ze začátku jsem poznala, že se nemám čeho bát. Vše bylo napsáno jasně a pěkně. Dokonce vám nepřipadalo divné, že si povídá s tygrem, nakonec je jedno komu své problémy svěřujete, když vás vyslechne. Celou knížku jsem si užívala a zamilovávala se do Rena. Ačkoli Kesley mi úplně nepadla do oka, tak jsem si z ní trochu odnesla a třeba se mi její realistický pohled, podaří "aplikovat" i ve skutečném životě, protože by to nebylo na škodu.
   Konečné hodnocení je tedy zcela jistě pozitivní. Tahle tygří věc mě dostala a po ní jsem nemohla začít číst jinou knížku, protože v hlavě jsem pořád viděla obrázek Bílého tygra. Jestli tedy váháte, tak jako ze začátku já, neváhejte a knížku si kupte, půjčte nebo nějakým jiným způsobem obstarejte, protože stojí za to.

...
   V této knížce není žádná "vnitřní bohyně, která při jeho pohledu vzdychá blahem", za to tu je její verze pro mládež "Kesleyina rostlinka lásky, která se otáčí za jeho úsměvem, jako k raním slunečním paprskům."

Trailer:

2 komentáře:

  1. Touhle recenzí si mě rozhodně navnadila, chci si tu knížku přečíst už delší dobu, ale pořád jsem nevěděla, jestli se mi bude líbit. Mám ráda Indii a zajímá mě o ní číst. Je poznat že je to z Indie, nebo by se to mohlo odehrávat v jakékoli jiné zemi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si ji přečti, jestli se ti líbí takové romantické fantasy detektivky :) ..Je tam hodně z historie Indie a té kletby samotné, bohužel se v tomto smyslu o Indii moc nezajímám, tak ti neřeknu, do jaké míry je to pravdivé, ale vždy se tam mluví o chrámech, ve kterých se to odehrává nebo o Indickém lidu. podle mě je to určitě postaveno na pravdivých základech jen si nejsem jistá, jestli si autorka něco nedomyslela nebo ne :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...